Γιατί να ξεκινήσω την προπόνηση μου με προθέρμανση?

Όλοι μας έχουμε γυμναστεί μόνοι μας κατα καιρούς στο σπίτι μας ή στο γυμναστήριο. Οταν εννοώ μόνοι μας εννοώ χωρίς την επίβλεψη ειδικού γυμναστή-προπονητή. Οι λόγοι που γυμναζόμαστε μόνοι μας είναι κυρίως οικονομικοί και άποψης. Είτε δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να προσλάβουμε γυμναστή για να είναι απο πάνω μας, είτε μας αρέσει πολυ να εκτονωνόμαστε μόνοι μας μέσω της άσκησης (που είναι πολυ ωραίο εννοείται), όμως ενέχει κάποιους κινδύνους διότι γίνονται σημαντικά λάθη. Ένα απο αυτά τα σημαντικά λάθη είναι ότι παραλείπουμε ένα σημαντικό κομμάτι της προπόνησης. Αυτό το κομμάτι είναι η προθέρμανση και όπως λέει και η ίδια η λέξη προθέρμανση σημαίνει προθερμαίνω-προετοιμάζω το σώμα για την άσκηση που πρόκειται να ακολουθήσει. Η προθέρμανση λοιπόν χωρίζεται σε 2 επιμέρους κομμάτια:

1. Την  γενική προθέρμανση

2. Την ειδικη προθέρμανση

Η γενική προθέμανση περιλαμβάνει κινήσεις-δραστηριότητες που αυξάνουν την θερμοκρασία του σώματος καθως επίσης και δυναμικές διατάσεις οι άλλες ασκήσεις που αυξάνουν την διατασιμότητα των μυων καθώς και την κυκλοφορία του αίματος σε ολόκληρο το σώμα που ως συνέπεια έχει την καλύτερη οξυγόνωση των μυών αρα και την αποδοσή τους.π.χ: ελαφρύ τρέξιμο,δρομικές ασκήσεις, ταλαντεύσεις του σώματος σε διάφορες θέσεις.

Η ειδική προθέρμανση περιλαμβάνει εξειδικευμένες κινήσεις- ασκήσεις σε χαμηλή ένταση και ειδικές διατάσεις έτσι ώστε να προετοιμαστούν οι μύες που θα χρησιμοποιηθούν στο κύριο μέρος της προπόνησης. π.χ. ασκηση πιέσεων στήθους με χαμηλά κιλά πριν το κύριο μέρος.

Στο παρακάτω video θα δείς μια προθέρμανση του σώματος με δρομικές ασκήσεις και δυναμικές κινήσεις για να πάρεις μία ιδέα. Καλή επιτυχία!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *