PILATES MAT

PERSONALTRAINING

:PILATES MAT

PILATES MAT

Το Pilates αποτελεί μία ολοκληρωμένη μέθοδο γυμναστικής που συνδυάζει τη σωματική άσκηση, την κινησιολογία και τη βαθύτερη γνώση του σώματος. Ως μέθοδος οφείλει το όνομα της στον Γερμανό ελληνικής καταγωγής Joseph Hubertus Pilates που την επινόησε καταλήγοντας σε αυτήν έπειτα απο προσεκτική μελέτη του τρόπου άθλησης των Ολυμπιονικών της Αρχαίας Ελλάδας αλλά και εντρυφώντας στις ανατολικές φιλοσοφίες.

Ο Pilates κατέληξε στη μέθοδο του αφού παρατήρησε προσεκτικά πως λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα. Ονόμασε τη μέθοδο Contrology και την περιέγραψε ώς τέχνη βελτίωσης των εναρμονισμένων σώμα-ψυχή-πνεύμα μέσα απο περίπου 500 ασκήσεις στις οποίες συμμετέχει όχι μόνο το σώμα αλλά και η αντίληψη μας και οι οποίες εκτελούνται στο στρώμα (mat) η σε ειδικά σχεδιασμένα όργανα (Cadillac, Reformer).

H μέθοδος συνδυάζει στοιχεία της ανατολικής και δυτικής παράδοσης. Απο τη μία είναι ένα μονοπάτι στην ηρεμία δίνοντας έμφαση στην ευκαμψία, την ευλυγισία και στη συγκέντρωση στο κέντρο του σώματος και απο την άλλη δίνει έμφαση στην κίνηση, στη δύναμη και στο μυικό τόνο.

Η μέθοδος εστιάζει στην ενδυνάμωση του σώματος (κοιλιά,χαμηλό μέρος της ράχης,μύες των ισχίων) ώστε ο άνθρωπος να αποκτήσει ένα σταθερό κέντρο στήριξης διώχνωντας ταυτόχρονα την ένταση απο τα άκρα.

Τα οφέλη της μεθόδου Pilates

  • Βελτίωση της φυσικής κατάστασης, της στάσης και της συμμετρίας του σώματος
  • Βελτίωση του αναπνευστικού συστήματος
  • Χαλάρωση νευρικού συστήματος
  • Τόνωση και ευλυγισία μυών
  • Βελτίωση ευκαμψίας αρθρώσεων
  • Ηρεμία και διαύγεια του νου
  • Μείωση άγχους και στρες
  • Αύξηση αυτοσυγκέντρωσης
  • Αύξηση μυικής αίσθησης
  • Μείωση πόνων ιδιαίτερα στην περιοχή της μέσης και του αυχένα
  • Μειωμένος κίνδυνος τραυματισμού

Οι 5 βασικές αρχές της μεθόδου Pilates

  • Συγκέντρωση
  • Αναπνοή
  • Έλεγχος
  • Ακρίβεια
  • Κέντρο